Hassela

Jaha, då var man och åkte skidor igår. Mycket roligt måste jag säga! Var ju nästan exakt 3 år sen sist, då det bar av till Åre med bland annat Melina och plastsyrran Zicci. Jag kunde fortfarande och det kändes nästan som jag var lite mer säker på skidorna igår än jag var då. Tog verkligen ut max där på några ställen och bara drog på, så där fort och hejdlöst, men med kontroll hela tiden. Kändes mycket skönt att veta att jag kan hantera de högre farterna utan att bli rädd, som jag kunde bli förut. Det är ju när man blir rädd som det går åt helvete oftast.
I vilket fall så märkte jag i de första två åken att jag inte gled lika bra som de andra. Såg jens och Stenmark förvinna i dimman framför mig. Så jag var tvungen att gå till uthyrningen och be om vallning. Det gjorde susen! Sen höll jag mig till Fraj och Josse resten av dagen, medans de flesta andra höll på med att lära utbytesstudenterna att åka. Det dummaste jag hörde på hela dagen var att de GICK upp för barnbacken, för "knappliften kunde de ju absolut inte ta när de var nybörjare"! Hade det varit jag hade jag sagt tack och hej, I'm not fucking walking up anything! Men men...
Avslutade dagen på lite after-ski med ett par öl, live cover band och gott sällskap. Blev lite avsnoppat slut på dagen, men jag antar att när starka viljor bestämmer att alla ska åka hem en timme tidigare än beräknad tid, så blir det så. Överlag hade jag en bra dag i alla fall! Det var ju trots allt skidåkningen jag kom dit för och för det lilla jag betalade så är det bara att summera dagen som lyckad :)
Nu ska jag ta hand om min värkiga kropp och ta det lugnt idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0