Ny lek!

Tagen från Ida's blogg. Ska bli spännande att se om jag kan komma på andra svar än hon, eftersom vi har samma namn ;)


Svaren ska börja på samma bokstav som ens namn börjar på och man får inte använda samma ord mer än en gång.

1. Vad heter du? Ida
2. Ett ord på 4 bokstäver? Idog
3. Flicknamn? Irene
4. Pojknamn? Isak
5. Yrke? Informatör
6. Färg? Indigo
7. Klädesplagg? Isbjörnspäls
8. Mat? Isterband
9. Sak i badrummet? Inborrat tvätthänge
10. Plats/stad? Istanbul
11. Orsak att vara sen?  Isig gata
12. Något man skriker? Idiot!
13. Film? Independence Day ;D
14. Något man dricker? Islatte
15. Artist? Israel Kamakawiwo'ole (han som gör den mysiga versionen av "Over the rainbow" och "Wonderful world")
16. Djur? Igelkott
17. Gatunamn? Italienska vägen (jodå, den finns, både i Båstad och Höganäs. Eniro ftw!)
18. Bil? Impala
19. Sång? It's not over -Daughtry
20. Aktivitet med mer än 1 deltagare? Iglobyggande (jag kan inte tänka mig att man skulle klara det själv)

Haha, detta var lite roligt tidsfördriv! :D

Kommentarer
Postat av: Ida Kentner

Jag tänkte på att det skulle vara kopplat till mej och inte bra ut i luften. Men dina svar var lätt bättre :)

2009-03-11 @ 00:18:53
URL: http://idakentners.blogg.se/
Postat av: IdaS

Ahaa! Jaja, då förstår jag ;)

2009-03-11 @ 11:15:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0