Värme

Tar en paus i skrivandet för att meddela att jag satte ut min termometer på vardagsrumsbordet i förrgår för att kolla hur kallt jag egentligen har här hemma. Den står på stadiga 20,6 grader. Inte så kallt alltså. Men jag har läst att just sådana hus som det jag bor i har något som kallar sköldbryggor eller nåt och att balkongen är monterad under golvet (alltså in i rummet) med en metallplatta. Det är bl.a. denna som gör att det blir så kallt, även fast inte tempen säger det. Sen drar det ju jävligt mycket i både dörrar och fönster här också...

Så därför har jag bestämt mig för att investera i ett varmluftselement eller två nu på fredag när jag ska till Birsta med Pippi! De behöver inte kosta mer än 200-400 kronor, och enligt mig är det en ganska billig slant för att slippa frysa så som jag gör varje dag! Jag är iskall om händerna hela tiden och sitter och huttrar om jag inte har långärmat, scarf och dubbla sockar. Så ska det ju inte behöva vara! (Egentligen borde jag skicka en räkning på elementen till Härnösandshus...)

Jaja! Det var bara det jag ville säga! Nu ska jag fortsätta skriva!
Two down, thirteen to go!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0