Rödvin och vilsna kattungar

Jaha, igår hände det ganska mycket.

Det började med att jag blev upplockad av Sandra och Ida, som åkte omkring och fördrev tid i bilen. De skjutsade mig till O-huset, vilket egentligen bara låg typ 500 m bort. ;D Där betalade jag avgiften för Snö6 till Eva. Nu börjar det närma sig på allvar! Till helgen smäller det!

Sen gick jag ner på stan för att a. köpa en mössa, b. köpa en flaska vin och c. kolla om min ram var klar hos Gallerix.

Jag gick in på Åhlens för att kolla på mössa, och där var Sandra och Ida igen! Så jag köpte en mössa och gick vidare med dem till Gallerix. Min ram gick inte att laga, och det fanns ingen annan som jag kunde få, så jag fick tillbaka min gamla... Får väl försöka fixa den med lim och lite spik eller nåt. Det är stödet som lossnade när den föll bakåt. Typiskt!

Sen gick vi till Rutiga duken och åt lunch. Mycket gott med pasta med pesto och parmaskinka! Jag hade väldigt roligt också, bl.a. citerade vi en massa ur "Macken" :) Många roliga grejer som jag hade glömt.

Vidare gick vi till systemet, där jag köpte en flaska rödvin, "Peño Tejo", till V-Dala's vinprovningskväll på Villan!

Sen fick jag skjuts hem. Tack!

Mitt i städandet hemma, så ringer det på dörren och där utanför står en av mina grannar. Han frågar om jag har katt, och plötsligt är det en liten kattunge som försöker smita in i min lägehet! Jag fångade honom, som tur var. Vi ringde på hos de som bor brevid mig, för de har katt, men det var inte deras heller. Den hade tydligen bara stått i trapphuset när ett annat par av mina grannar kommit hem! Vi sa det att det är väl ingen som är så dum och släpper ut en liten kattunge i den här kylan och snön? Efter en stund gick en av grannarna upp och ringde på hos nån annan, och då visade det sig att katten var deras. Tur! Annars hade jag kanske fått sitta här med en liten en... Han som ägde honom sa att de hade börjat undra var han var, för han brukade komma fram när det var mat på gång. Men han hade nog smitit ut genom dörren när nån öppnat. Tur att han inte smet ut genom porten! Han hade nog försvunnit i snön!
Den var förövrigt så där jättesöt som bara kattungar kan vara! :) *gooos*

På kvällen gick jag alltså till Villan och hade vinprovning med V-Dala! Det var jättetrevligt! Vi var helt seriösa, med poängsättning av färg, doft, smak och helhet. Sen kom vi fram till att vinet som fick flest poäng skulle vara V-Dalas "officiella vin". Fråga mig inte vad vinet som vann hette dock... Domme-nånting... Det var i alla fall Karro som köpt det. Duktigt!
Sen fortsatte vi kvällen med att äta på våra ostar och dricka vårat vin. De flesta gick ganska tidigt... Eller, jag vet faktiskt inte vad klockan var, men jag, Karro och Pia satt kvar och pratade till typ 2 i alla fall.
Jag var väldigt nöjd med mitt inlöp av vin, det tyckte jag var gott :) Och man får en på nåt sätt väldigt behaglig fylla (jag var inte full, men ändå) på rödvin. Jag har beslutat mig för att köpa det oftare!


Nu har jag skrivit väldigt mycket, och väldigt detaljerat! *puh*
Vi får se vad som händer idag! Förmodligen blir jag hemma och pluggar eller nåt hela dagen...

Vi ses!

Kommentarer
Postat av: Pia

Jag hade för mig att det var Stefans vin som vann? Det sista vi provade?



En trevlig kväll blev det i alla fall!

2009-02-11 @ 10:57:20
Postat av: IdaS

Ja, jag kan inte garantera nånting ;) Men som sagt, mycket trevligt!

2009-02-11 @ 11:07:25
Postat av: sandra

Jooo, det har jag... men vet inte om han är skodd ordentligt för att rida i vinterväglag... men självklart kan vi åka tid nån dag! :)

2009-02-11 @ 11:19:27
URL: http://absolutsandras.blogg.se/
Postat av: Ida Kentner

Vad gott med vin och ostar! Snacka om sugen nu!

2009-02-11 @ 12:43:18
URL: http://idakentners.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0