Det där med hus...

Allt snack om hus hit och hus dit mellan mina vänner fick mig att fundera lite i duschen idag.
Tänk om man hade gått ihop några stycken och köpt en villa! Som ett kollektiv eller ett "sorority"/"fraternity", som det heter när amerikanska college-studenter bor i ett hus tillsammans i en studentförening.
Man har fester, delar på kök/vardagsrum/badrum, har ett eget rum... Man är nästan aldrig ensam, bildar en stark grupp och gör roliga saker tillsammans...
Man delar på arbetsuppgifter och kostnader, tjafsar om småsaker och hänger trosor på dörren till sitt rum om man har sällskap ;)

När jag tänker efter låter det mer eller mindre som vilken studentkorridor som helst, men bekvämligheten i att ha ett "eget" hus är ju värt ganska mycket.

Det skulle nog egentligen aldrig funka i verkligheten, med pengar, städning, fest eller inte fest... Man skulle nog tröttna på varandra ganska snabbt! Men man kan ju alltid drömma ;D

Kommentarer
Postat av: Ida Kentner

Det skulle vara fantastiskt kul :D

2009-02-09 @ 00:52:33
URL: http://idakentners.blogg.se/
Postat av: Therese

Har alltid haft nåt sånt boende i tankarna, nåt man skulle vilja göra nån gång i livet. ser alltid ett hus a la Forrest Gump framför mig...=)

2009-02-09 @ 22:49:36
URL: http://twohundredmiles.blogg.se/
Postat av: IdaS

Hehe, ja, det hade nog varit väldigt roligt. En stund i alla fall!

Det är kanske så jag kommer att få bo om jag nån gång kommer iväg till Irland ;D Det ska tydligen vara billigare att köpa en del i ett hus, än att skaffa lägenhet...

2009-02-10 @ 14:21:38
URL: http://idasvensson84.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0