And all that jazz

Idag har varit ännu en dag med många äventyr! Eller många och många, men ja... många för att vara en dag i mitt liv ;D
Det började med lunch på biblioteket med Johanna Höij (f.d. Gustavsson) och hennes lilla tulla vid namn Gabriella! Hur mysigt som helst att få klämma lite på ungen igen =D Det var också kul att träffa Johanna, såklart, och uppdatera oss lite om vad som händer i våra liv.

Sedan gick jag hem för att skriva lite på portfolion och äta, för kl.18 var det dags för första dansträffen med H2IF och Ida som ledare! Med flåset redan uppe efter en lätt språngmarsh hemifrån, så föll jag in ganska perfekt i uppvärmningen. Skönt att få känna musklerna arbeta lite igen!

Ida hade förberett danser till "All that jazz" från Chicago och "Womanizer" med Brittan (som går på repeat hos tjejerna för tillfället). Det var super-roligt att få dansa till koreografi!! Jag har inte gjort det sen "hip-hop"-kursen jag gick i typ 5:an.
Men för att vara första gången gick det hur bra som helst!
Jag är fullt medveten om att jag inte har så bra koordinationsförmåga som det sägs att kvinnor ska ha. Step-up och aerobics är t.ex. inte helt min grej... Inte heller har jag så bra kroppsuppfattning eller rörelsekontroll.
Men det här kändes faktiskt helt okej! Jag hängde med hyffsat i alla fall ;D

Sen kunde jag inte låta bli att träna lite till när jag kom hem, så jag missade halva Top Model (ve och fasa)!


Imorgon ska jag fortsätta vara duktig och skriva. Sen vid 18 ska jag stå i korsningen Brännavägen/Skyttevägen, för då kommer Johanna och hennes karl och hämtar upp mig i deras bil. Då ska vi åka ut till SKJUTBANAN!! Roligt!! Jag ska äntligen få skjuta igen! Inte båge i och för sig, men ett luftgevär i alla fall! Det duger fin-fint det!
Oh, vad skoj det ska bli! Jag ska försöka komma ihåg att ta fram kameran, så jag kan ta lite bilder och lägga upp här :D


Vi ses igen nån dag!

Kommentarer
Postat av: sandra

Vi har ju lätt rytmen i blodet du och jag! Hihi, men visst var det roligt! Dans daaaaans...



Vaddå skjuta? Är det något du gör ofta? Hahaha! KUL! Ses snart!

2009-02-05 @ 22:40:23
URL: http://absolutsandras.blogg.se/
Postat av: Ida Kentner

MEN VAD RÖRD jag blir när jag läser ditt inlägg! :) Fantastiskt kul tyckte jag det var att så många verkade uppskatta det jag gjort :) SÅ himla kul! :D:D:D:D:D:D!!! Och du hängde med lika bra som alla andra, alla var skitbra! VERKLIGEN! Ska fortsätta i denna takten sen höja ribban utan att ni märker det ;)



Träningsvärk? JOJO! I knävecken och i sidorna, du? :)

2009-02-06 @ 02:41:03
URL: http://idakentners.blogg.se/
Postat av: IdaS

Sandra: Absolut! Det kan ingen förneka att vi har ;)

Njae, jag brukade skjuta luftgevär och höl på lite med bågskytte precis innan jag flyttade hit, så det var ett tag sen. Men det är förbannat kul!



Ida: Haha, ja, men det VAR ju roligt! Och ja, min värk sitter i innerlåren! Det är där jag brukar känna av det när jag arbetat med benen :)

2009-02-06 @ 16:16:32
URL: http://idasvensson84.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0