Varmt och skönt

Jaha, nu sitter jag här på Origo igen och ska plugga. Det är jätteskönt väder ute, med sol och mild temperatur. Inga 16 grader som de har där hemma på västkusten, men det är inte dåligt med 5-7 grader här ändå!

Ska precis börja fortsätta med sammanställandet av enkäten som jag började på igår, och sen om en timme kommer Sandra förbi och så ska vi gå ner på stan och äta lunch! På kina!! Hur gott som helst! Man glömmer ibland att vi har en helt okej kinarestaurang här i stan, och att det faktiskt är fantastiskt gott! Men man kan ju inte äta det för ofta heller i och för sig, för det är ju inte smalmat direkt ;)

Efter det kommer jag förmodligen ta mig tillbaka hit och fortsätta plugga. Eller förmodligen och förmodligen... Jag måste!


Jag drömde jävligt knepigt i natt. Ida, Stefan och Helén var med, fast inte samtidigt. Mina elever på praktiken fanns där, men det var bara en av tjejerna som var specifikt igenkännbar och vi var typ bästisar eller nåt. Kicki Danielsson var också med en sväng, av någon outgrundlig anledning. Hon blev rörd till tårar när jag och "min bästis" sjöng refrängen till en av hennes låtar som jag lyssnade på när jag var liten ("kan man gifta sig i jeans"). Hon kände sig tydligen bortglömd eller nåt... Hel-mysko!
Sen köpte jag fika med Stefan och Helén (kaffe och jättestora kakor) på min gamla gymnasieskola och medans de gick och satte sig så blev jag indragen i ett gängbråk utanför på gården. När jag kom tillbaka senare var S & H jättesura på mig för att jag låtit mitt kaffe bli kallt!
Sen gick Ida och jag upp till min gamla hemkorridor på samma skola och medans jag tittade ner på hur de gjort om i fiket (som faktiskt ligger i en stor ljushall mitt i skolan och som man ser genom fönster från bl.a. min gamla korridor), så sprang Ida ifrån mig. Det gjorde mig jättesur, för jag tyckte att hon skulle hålla sig till mig eftersom hon inte hittade ordentligt och kunde skämma ut mig... Hahaha!
Alltså ibland undrar ju jag hur man är funtad egentligen!


Så var det med det! Nu ska jag börja skriva så jag får något gjort innan jag ska iväg igen!

Vi hörs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0