Grannen är fullkomligt sjuk i huvudet

Jag orkar inte sammanfatta vad som har hänt den senaste tiden just nu, men jag vill bara göra en snabb kommentar om mina grannar. Vägg i vägg bor det ett äldre par som bråkar ganska ofta och jag hör nästan varenda ord som växlas utan att anstränga mig, eftersom de ofta till och med överröstar tv:n.
Nu var jag ute på balkongen och förberedde nästa lager färg på mina stolar, då mina grannar har dörren öppen och jag återigen hör hur jävla elak och nedtryckande mannen är mot sin fru. Så här sa han nu och jag hör det ofta: "Du är så jävla dum i huvudet. Fan i helvete! Hur jävla dum får en människa vara?" Fullkomligt iskallt. Hon försöker försvara sig lite vagt, men man hör att hon inte vågar eller har kraft nog att stå emot honom, hur hon förmodligen tror på varenda ord han säger...
Det är så sorgligt hur det kan gå fullkomligt åt helvete för vissa människor, och jag tycker verkligen synd om kvinnan som säkert inte tror att hon skulle klara sig ensam eller ens vill försöka lämna honom. Usch.
När jag möter mannen i trappen är han hur trevligt som helst och ler och håller på, men jag har så jävla svårt att vara trevlig och det gör ont att le tillbaka. Men jag tvingar mig själv för att jag måste. Inne i huvudet svär jag ve och förbannelse över honom och vet att hans tid kommer då karma hinner ifatt honom.
Nån gång då och då kan jag höra hur han slår henne när de bråkar, och det är många gånger då jag varit nära att ringa polisen, men jag vet inte vad jag har för rätt att göra en anmälan. Jag ser ju inget, utan kan bara ana genom vad jag hör. "Domestic disturbance" heter det ju i USA, men kan man verkligen anmäla detsamma i Sverige? Och vad heter det då?

Nä, hoppas fan tar den jäveln och låter honom brinna.

Kommentarer
Postat av: Martina

Fy vad hemskt! Heter det inte typ våld i hemmet? Jag tycker att du ska ringa nästa gång du hör nåt.. Man är väl skyldig att anmäla om man misstänker brott... SEn är det bara att hoppas på att polisen hinner dit i tid.. :/

2009-04-25 @ 11:15:09
URL: http://jarredsdotter.blogg.se/
Postat av: IdaS

Ja, jag tror jag ska göra det faktiskt... Om inte annat så kanske han blir rejält skraj eller nåt och lugnar sig efter det.

Vi får se vad som händer och sker.

2009-04-26 @ 20:57:52
Postat av: Björn Thunberg

Hm kanske skall ringa med ena kusins svärfar.

MC-klubben gör hembesök hos grannen.



Risken är väl att ngt annat händer?

2009-09-01 @ 11:00:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0