Ser målet

På senaste tiden har jag haft en drömbild framför mig: att jag är ute och springer i sommar. Att jag dragit på mig sportbehå, tajts, linne, joggingskor, att jag har håret i en hästsvans och är ute och springer. Man skulle kunna säga att det är målet just nu! Tänk att kunna ha orken att ta sig ut på en joggingtur, och känna sig duktig och stark när man kommer hem igen. Tänk...

Så nu har jag verkligen bestämt mig! Jag ska börja träna på allvar! Jag har ju min crosstrainer som står här hemma till ingen nytta, så varför använder jag inte den varje dag? Det måste jag börja göra! Och nu när årstiden förhoppningsvis är på väg åt rätt håll, så kan jag även ta mig regelbundna promenader uppe i elljusspåret vid Högslätten. Det finns inga ursäkter längre.


Annars är läget bra! Har ju köpt mig en ny laptop nu i veckan :D  En Sony Vaio. Mamma sa i telefon igår att hon berättat det för en IT-snubbe på hennes jobb och att han hade sagt: "Åååh, Rolls Royce:en..." Haha! Hur kul som helst! Jag är skitnöjd och glad över mitt val. Nu får vi bara hoppas att jag får ha den i fred! Den är ju mycket mer stöldbegärlig än den andra jag hade, så här gäller det att aldrig, ALDRIG, släppa den ur sikte, någonsin...
Har även skaffat en snygg väska, en extra fläkt och ett "skin" som det kallas. Väskan är suverän, för där får man inte bara ner datorn, utan anteckningsblock och böcker och pennor och annat man kan tänkas bära med sig!


För övrigt händer väl inte sådär jättemycket just nu. Har påsklov från praktiken, så den här veckan blir det plugg plugg plugg som gäller, dels för att hinna ikapp och dels för att vara förberedd inför nästa innevecka v.18.

Det var nåt annat jag skulle skriva, men nu kommer jag inte ihåg vad det var.... Förmodligen var det inget viktigt, eftersom jag glömde det...


Jaja, det var nog allt för den här uppdateringen ändå. Ska ner på Big Boy så småningom och hämta min cykel som Ida lånade igår. Vi får hoppas att det gick bra ;D  Annars har jag inga planer för idag, eller resten av helgen heller, för den delen ;)

Vi hörs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0