Ännu en dag i Birsta

Jahopp, då har vi varit i Birsta IGEN, Anna, Martina och jag! Där shoppade vi lite till, det som vi inte köpte förra gången ;D
Käkade lunch med Gab också, vilket var mycket trevligt eftersom man inte träffat henne på länge!
Efteråt åkte vi hem mot Härnta och släppte av Martina. Sen åkte jag och Anna vidare ut mot stugan, där vi planterade en rosenbuske och rabarber, invigde balkongen och dödade flugor. Flugorna befann sig inne på kallvinden och vi hade ju trott att de var döda, men icke sa nicke! De hade bara legat i vinterdvala, för nu surrade några lite förvirrat omkring på golvet, och ju mer vi rörde upp bland dem, desto fler var det som vaknade. Vidrigt!! Anna gick på mördar-mission direkt och jag höll för öronen medan hos lade en matta över de flesta och gick omkring på den. Tänk bara vad som hänt om alla vaknat och Anna hade öppnat dörren och blivit överfallen av flugor! Man får ju mardrömmar för mindre, liksom! Bläääää!!

Annars har det varit en mycket trevlig dag med mycket sol och värme! Och jag har nu, sammanlagt med förra gången, handlat allt jag kan tänkas behöva för i år, känns det som. Nu får jag i alla fall hålla i stålarna tills jag får sommarlönen (om jag nu får nåt jobb i år, det vill säga, för det kan man ju inte vara säker på i dessa dagar).
Här kommer bilder på dagens inköp, om man räknar bort tråkiga bommulspinnar, hårsprayer och mascaror. Riktigt glad är jag över skorna, byxorna och MP3-spelaren :D


1. Filmer och MP3-spelare från Media Markt. 2. Skor från Scorett. 3. Kapribyxor från Vila.


4. Detaljbild på byxorna. 5. Dalior till balkongen (Plantagen). 6. Lyktor och ljus till balkongen (IKEA).


7. & 8. Lyktorna igen :)


Nu rider jag på ännu en våg av shopping-eufori, men detta är som sagt sista gången på länge, så nu ska jag hålla vågen igång så länge jag kan :D

Kommentarer
Postat av: anna

Fantastiska fynd! tror jag måste ut till stugan med något dödaflugormedel, det va inte kul med allt surr. Hålla i pengarna från och med nu är vi två om. Tack för igår!! kram

2009-04-27 @ 09:33:13
URL: http://vitstuga.blogg.se/
Postat av: IdaS

:) Tack själv, darling!

2009-04-27 @ 10:29:25
Postat av: Martina

har du fått upp dom söta lyktorna på balkongen nu? =)

2009-04-30 @ 14:08:46
URL: http://jarredsdotter.blogg.se/
Postat av: IdaS

Japp, de står där och är fina =) Har inte fått tillfälle att tända dem än, bara ;)

2009-05-01 @ 12:35:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0