tisdag 7/10

Mmm, gulaschsoppa är väldigt gott! Mamma är så gullig som köpt massa konserver till mig, just för tillfällen som dessa. Dessa tillfällen då man verkligen inte orkar laga mat eller fundera så mycket över hur man kan sätta ihop tonfisk, knäckebröd, ketchup och frusen broccoli till en god måltid. Då är det bra att ha konserver hemma!

En sak på tal om konserver! Min syrra visste inte detta, vilket förvånade mig. En konserv får inte ha några skador eller bucklor! När metallen böjs ur sitt ursprungsläge så börjar den "fälla" metaller i maten som finns innuti. Så helst ska man inte äta innehållet i en burk som har blivit skadad på något sätt.

Se där! Ännu ett tips ur min outtömliga källa av onödiga kunskaper! Som nån sa ganska nyligen: Ida - tjejen med lösningarna på allt!
Nåja, det har aldrig varit till min nackdel att veta lite om väldigt mycket, ska jag bara be att få meddela! ;D
Jag brås på min far i det anseendet...


Idag har jag för övrigt varit och hämtat paketet på Palmér's. Det gick bra. Jag var inte trevlig, utan snarare effektiv. Men han sa inget. Tur, både för honom och mig.

Nu ska jag vika tvätt från igår, och städa ihop lite bråte som ska slängas. Måste göra plats för min cross-trainer som kommer snart!  :D
(tjaaaat, jag vet, men det är så spännande!)

Ha de!

Kommentarer
Postat av: Martina

jag tror inte att tonfisk och ketchup är nån bra kombination :P tur du har snäll mamma. min mamma förser mig med älgfärs och hallon och hemmagjord saft ;P du ska inte med på combat imorn? :)

2008-10-07 @ 20:58:36
URL: http://jarredsdotter.blogg.se/
Postat av: IdaS

Nä, jag tror inte heller att det funkar så bra... Men älgfärs låter väl inte helt fel? Sånt har vi väl inte överdrivet mycket av hemma, eftersom vi inte känner nån som jagar.

Combat? Det hade väl varit trevligt. Men jag tänkte sitta på biblan hela dagen. MÅSTE börja skriva på portfolion nu!

Men tack ändå! :)

2008-10-08 @ 09:37:34
URL: http://idasvensson84.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0