The constant awakedness

Hur länge är det man säger att en människa i snitt måste vara vaken för att bli galen? Det måste ju vara över typ 3-4 dygn, men man kan inte säga att jag är långt därifrån. Man skulle inte ljuga om man säger att jag inte är helt hundra just nu...  Jag är inne på min 31:a timme i vaket tillstånd. Inte för att jag klagar, jag har gjort det mot mig själv, men jag har ju varit med om mysigare saker i mitt liv.
Det började med att jag, Ida, Fraj och Lisa satte oss ner på Origo klockan 18 igår, då jag och min namne var fast beslutna om att hinna bli klara med portfolion som promt skulle in idag kl 13.15. Första tidsgränsen vi satte var vid 03... Vi beställde kebabfavoriter från Minikrogen (som kördes ut av en mycket lustig Micke, som lekte cirkusartist och stod på huudet bakom förarsätet samtidigt som han kommer åt tutan med foten...) vid halv tio-tiden. Det var därmed den sista vettiga måltid jag har fått sen dess.
Klockan gick och passerade så småningom 03. Vid tjugo i fyra, gav så Fraj och Lisa upp och gick hem för att sova. Nänä! sa jag och Ida och satt tappert kvar helt alena på plan 5 och såg solen sakta stiga över Härnösand. Det finns till och med bildbevis...

En sak jag kommit på är att störande människor blir ÄNNU störigare när man inte sovit på över ett dygn! Som ett utmärkt exempel har vi en brutta i vår kurs, som aldrig gör en besviken om man söker sig till störande människor. Idag hann hon göra TRE olika störande saker.
För det första skiter väl vi andra fullständigt i om din lilla sköldpadda i lera, vid namn Nisse (med läspande s) ska lackeras eller inte.
För det andra finns det en toppmodern funktion på den där fräsiga saken som kallas mobiltelefon, där man faktiskt kan, hör och häpna, stänga av ljudet! Visst verkar det vara en fiffig funktion att använda när man försöker lyssna till folk som pratar på konsthallar?
Och för det tredje så är det väl ändå ganska i helvete självklart att jag INTE är sugen på att höra att du hunnit med både tenta, arbete och att skriva portfolio, när jag inte sovit på 31 timmar för att kunna göra just det sistnämnda i tid?! Känns inte det lite som att kasta hönan över glasbron?


Nu orkar jag inte mer. Måste äta, sen får vi se om det blir en tupplur innan jag göra klart det sista eller om jag tvingar mig till det och sova sen....





Ida och jag på Origo då dagen gryr över Härnösand...

Kommentarer
Postat av: Ida K

Jag hatar Nisse.

2008-10-21 @ 10:19:04
URL: http://idakentners.blogg.se/
Postat av: Stefan Fundin

vid det tredje dygnet ungefär. ;)

2008-10-21 @ 12:38:15
Postat av: IdaS

Ida: Du är inte ensam...



Stefan: Ja, visst är det nåt sånt?

2008-10-21 @ 19:45:03
URL: http://idasvensson84.blogg.se/
Postat av: Ida Kentner

Jag hörde snacket om honom idag igen innan jag lämnade salen. Suck. EFTER lektionstid.

2008-10-21 @ 23:19:04
URL: http://idakentners.blogg.se/
Postat av: IdaS

Men guuud....

2008-10-22 @ 23:06:25
URL: http://idasvensson84.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0