Skolan går frammåt

Åh! Jag är så glad! Idag har jag gjort klart en PowerPoint-presentation som jag påbörjade igår. Den är inlämnad och allt!
Vi fick i självstudieuppgift att göra en digital presentation om en konstnär som man skulle välja själv. Sen ska man välja ett av konstnärens verk och översätta det från 2D till 3D. Hur kul är inte det?! Jag valde Sir John Everett Millais; en brittisk konstnär, och tavlan jag valt att göra är "Ophelia" (jag kan inte lägga upp bilder av någon anledning, så ni får googla om ni vill veta vilken jag menar).

Och nu är jag såååå nöjd med mig själv att jag är klar med en av alla grejer som ska vara klara om 2,5 veckor!
Skönt att slippa en sak att tänka på.


Jag vet. Jag är bäst!
;D

Kommentarer
Postat av: Sandrish

Jag tycker den tavlan påminner väldigt mkt om en scen i en film...Hmm.. Kan det ha varit The Brothers Grimm kanske, med Heath Ledger och Matt Damon..? Tror det är den jag menar! Om du sett den kanske du förstår. :)

2008-10-02 @ 12:30:15
URL: http://helny.blogspot.com
Postat av: IdaS

Jag har inte sett filmen, men det kan mycket väl stämma. Den är väldigt mycket "kopierad" i många sammanhang, och den bygger ju på Ophelia's död i Hamlet. I Nick Cave's video till "Where the wild roses grow" är det ju Kylie Minogue som får leka lite Ophelia ;D



Kul att du kommenterar!

2008-10-02 @ 15:34:03
URL: http://idasvensson84.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0