Känns bättre nu

Nu börjar jag få rätsida på allt som gått åt skogen den senaste veckan. Det känns inte lika pressat och stressat längre. Nu har jag helgen på mig att skriva ihop typ 5 dokumentationer och fixa till det sista på portfolion. Jag ska ta det i min egen takt. Jag har sagt till lärarna att den kommer på tisdag, och det känns rimligt. Sen kan man lämna det bakom sig och börja på de nya uppgifterna.
Det verkar som att denna delkursen är roligare, iaf för mig. Nu ska vi behandla reklam och media (gick handel & administration på gymnasiet, så det är redan bekant), dramaturgi, bildmanus och göra egna parafraser. Film-arbetet kommer ju vara hur skoj som helst, eftersom jag gärna klipper film på fritiden. Det känns som något man redan har väldigt bra grepp om.


Ikväll hade vi i V-Dala en utmaning också, för de andra nationerna. Det gick väldigt bra, om jag får säga det själv! Det kanske inte var mycket för världen, men det viktigaste är att folk hade roligt, vilket det verkade som.
Vi hade annordnat en "rävjakt" i elljusspåret uppe på högslätten och alla samlades i mörkret. H-land och Skåne fick ett par facklor att bära på, vilket gav hög mysfaktor, även om de inte brann så länge som vi hoppats på. Sen fick de gå åt varsitt håll i spåret och hålla utkik efter rävar och samarbeta vid varsin station som vi satt efter 1/3 av vägen. När de var klara där möttes de uppe på toppen av spåret och tävlade mot varandra i en sorts stafett. Sen gick de skilda vägar igen för att ta de andra stationerna. På slutet hittade de så varsin "räv", i form av en dunk phulvin med tillhörande öron och svans!
Mycket skönt med promenaderna, och jag tror jag kommer somna gott nu.


Har för övrigt en mycket rolig idé om vad jag ska ge Maria i julklapp! Jag tror hon kommer gilla det väldigt mycket. Men jag säger inget här, eftersom hon läser detta ;D


Nu ska jag nana! Vi ses och hörs, allesammans!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0