Mår inte bra alls

Usch, min mage är inte glad på mig nu... Jag har idag druckit för mycket kaffe, inte ätit någon ordentlig mat och sovit alldeles för lite. Det känns som att jag ska spy vilken sekund som helst. Inge bra alls.

Till råga på allt hade jag fått en betalningspåminnelse i brevlådan idag. Har tydligen missat att betala tågbiljetterna hem, vilket jag inte kan förstå. Jag hade precis för mig att jag skrivit in den fakturan. Men nu är det fixat. Ringde precis till inkasson och berättade att pengarna kommer imorgon. Har lärt mig att det måste man nästan göra, så att de har en anteckning på att man inte skiter i det. Så nu blev biljetterna 50 kr dyrare... Ingen fara, men känns ändå lite surt.

När jag ändå var inne på min internetbank, räknade jag för intressets skull ihop vad jag ungefär lagt ut på cigg i oktober. Då räknade jag bara de självklara siffrorna, som t.ex. 47 eller 94 kr på OKQ8, och de tillfällen jag vet med mig att jag köpt ett paket.
Jag måste sluta röka på allvar. I oktober lade jag ut minst 705 kr på dessa angenäma, men ack så fruktansvärt onödiga cancerpinnar. På ett år blir det alltså minst 8460 kr! Det är ju för fan en utlandsresa på över en vecka!
Jag måste sluta.


Nu ska jag se om jag kan få i mig lite mat, sen blir det vila framför tv:n.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0