Ta det pö om pö... (Kan man skriva så?)

Vet att jag redan sagt tidigare att det är mycket nu, men denna vecka känns lite extra mycket.
Har haft lektion idag, och ska ha det imorgon och på onsdag också. Jag har fått haka på Svenska A under momentet Språkets struktur, för att förhoppningsvis klara tentan i april. Grammatik är inte min starkaste sida (på nåt sätt har jag lyckats ta mig igenom grammatiken i engelskan utan större problem....)
Sen har jag tenta i Språksociologi på fredag, så nu gäller det att varva lektionerna med tentaplugget.. Vi får se hur det går, men jag är fortfarande positiv. Det kan gå vägen!

Ikväll var det spexrep igen. Tänkte att fram till kören och bandet får börja träna på låtarna ska jag nog bara vara med på informationen och uppvärmningarna. Just idag kändes det lite onödigt att sitta där och titta på, när jag vet att jag måste plugga, plus att jag var hungrig. Men annars är det självklart alltid roligt att sitta i publiken! :D

På tal om stövlar, så upptäckte jag en sak igår. Satt och zappade lite inför Oscarsgalan och snubblade in på MTV en sväng. Programmet heter Rewind och som ni säkert kan gissa (om ni inte sett det) spelas lite äldre musikvideos just där. Låten jag råkade in på var "The lonely one" med Alice Deejay. Medans jag satt där och tittade, lite road av vad man tyckte var bra musik på tiden då det begav sig, slogs jag av att sångerskan var kusligt lik någon. Gissa? Supernanny Jo Frost, hon som inte kan säga "acceptable" (som ett av de uppkäftigaste barnen jag sett påpekade i ett program). Förutom storleksskillnaden dom emellan, är dom ju fucking kopior!!
Det tyckte jag var lite lustigt...
Intressant va? Det tycker jag med ;D

Nä, nu ska jag laga mig själv lite middag och lunchlåda till imorgon!
Hej hej!



                                                                             image32



P.S. Alla, även jag, har en liten herr eller fröken Duktig inom sig. Vissa passar i den rollen, medan andra verkligen går mig på de få nerver jag äger. D.S.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0