Skola

Det känns som att poletten äntligen börjar trilla ner vad det gäller svensk grammatik! Kanske inte på grundnivå, än, men när vi går igenom det mer abstrakta lär man sig det lite automatiskt. Idag har jag t.ex. lärt mig att en prepositionsfras innehåller ofta en nominalfras, och att dessa två kan ingå i ytterligare en nominalfras.
I och för sig lärde jag mig detta redan förra året, men med repetitionen som jag har fått nu, börjar jag förstå mer på djupet vad det är vi gör och varför.
Fy fan, vad gött det känns! Jag tror jag kommer fixa detta!

Och vad det gäller alla klagomål om att Ella är en dålig pedagog/lärare, kan jag verkligen inte hålla med. Hon förklarar precis så att jag förstår, exempelvis att hon ber oss tänka efter: Kan man säga så här? Varför, varför inte? Och att hon kan gå ner på våran nivå, som modersmålstalare, är helt otroligt! Vilket intellekt denna människa har, när hon dessutom kan förklara så att vi förstår. Det kunde inte Gun...

För övrigt funderar jag på om jag ska dra mig ner på bokhandeln och kolla lite på bokrean... Egentligen är jag ute efter Potter-böckerna på engelska, men just nu har inte råd med så mycket... Vi får se vad det blir. Jag måste iaf ha ett par nya nattduksbordsböcker att läsa innan jag somnar. Jag har redan plöjt igenom nästan hela min bokhylla, så nu måste det fräschas upp lite. De måste också vara i pocket, annars blir det för tungt för handlederna.

Sen är det träning med kören. Vi ska eventuellt ha ett kort framträdande den 19:e, men vi får se.

Hej så länge!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0