Det går spöken i min ryggsäck...

Tittade på "Det okända" igår kväll, i brist på annat. Där var det en tant som återberättade vad en granne till henne upplevt. Grannen hade köpt 6 st tomtar som hon lade upp på vinden, och visade sin syster. Nån dag senare skulle hon visa dem för en annan bekant, men då fanns det bara 3 st i lådan. De hade letat överallt, men inga tomtar. Efter ett tag, vid jul, skulle hon ta ner de 3 tomtarna och ställa fram. När hon öppnade lådan låg där då alla 6, väl nedpackade, som om inget hänt.

Den här berättelsen påminde mig om en liknande händelse som jag var med om i gymnasiet.
Jag gick Handel och administration - tror det var i tvåan eller trean - och alla handelsinriktade program på skolan skulle ha en mässa i vårt stora fik. Vi lobbade för Virgin-Cola, och det gick väldigt bra, med riktiga produkter och allt. (Vi drack för övrigt Virgin i alla de underligaste smaker i flera månader efteråt, för vi fick alltså pallar med flaskor).

Alla utställningar hade tryckt upp diverse informationsblad och hade kanske t.o.m. fått rabattcheckar att dela ut för sin produkt. Jag plockade på mig ganska många infoblad och stoppade ner dem i min ryggsäck. Jag lade dem i storleksordning också, de minsta längst fram.

När allt var klart skulle jag och min klasskamrat gå och panta alla tomma flaskor vi hade. Vi gick till närmaste mataffär och jag minns att jag böjde mig ner för att plocka upp flaskor ur sopsäckarna. Då hade jag fortfarande min ryggsäck på mig och jag kände och hörde hur allt rasade runt där inne. "Typiskt," tänkte jag "nu ramlade allt huller om buller i alla fall". Men jag öppnade aldrig ryggan för att kolla.

Jag cyklade hem och när mamma kom hem från jobbet skulle jag visa henne sakerna jag plockat på mig. Jag öppnade ryggsäcken, men till min stora förvåning fanns det inga papper där! Där låg mitt anteckningsblock och nån penna (minns inte exakt), men det fanns inte en tillstymmelse till informationsblad någonstans! Jag rotade runt, för det hade ju faktiskt vänts upp och ner tidigare; det kanske hamnade bakom blocket eller nåt. Men jag hittade ingenting. Jag vet att jag bad mamma kolla också för att kontrollera så att jag inte blivit galen. Hon hittade inget heller.
Jag stängde då ryggsäcken och lite besviken som jag var, ringde jag min kompis och frågade om hon av misstag fått med sig mina papper. Det hade hon inte.
"Jaja, jag kanske råkade slänga dom när vi städade då..." suckade jag.

Morgonen efter skulle jag till skolan igen, och gick upp för att packa ner dagens grejer i ryggan. Döm min tappa-hakan-förvåning när jag öppnar ryggsäcken och alla informationsblad och papper som jag tagit dagen innan, ligger precis som jag lade ner dem på skolan! Allting fanns där! Vad jag kan minnas låg de t.o.m. åt samma håll som jag lade ner dem innan jag böjde mig ner och kände allt skakas om!
Jag bad mamma kolla igen, så att jag inte blivit galen i alla fall, men hon var lika förvånad som jag. Än idag kan jag inte förklara vad som hänt.

Som en sidstickare kan jag berätta att jag återgav denna historia även för en arbetskollega när jag jobbade på en skola innan jag flyttade hit. Hon hade varit med om något liknande. Hon hade haft en bok när hon var liten som varit hennes favorit, och hade läst den jämt och ständigt. En dag hade hon öppnat den och i boken låg det en till precis likadan bok. Hon hade visat det för en vuxen också. Men hon kunde inte minnas vad som blev av dubletten, för senare hade hon bara en kvar.

Tycker såna här berättelser är intressanta, eftersom det hänt mig med. Och jag har alltid tyckt om såna här nervkittlande, oförklarliga saker.


Yogan gick iaf bra igår! Det visade sig att det var Power Yoga... Det var ganska skönt, men jag märkte snabbt hur jävla otränad jag faktiskt är. Pustade och flåsade och fick t.o.m. ge upp på en övning ("plankan"). För-jävla jobbigt!
Idag är jag öm i ryggen, men det går kanske över snart.
På söndag blir det Body Pump. DET var längesen! Men jag måste ta det lugnt, för sist fick jag sån djävulsk inflammation i armbågarna att jag inte kunde böja dem på två dagar.

Ikväll är det spex-rep!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0