Det är mycket nu, alltså

Har ganska många bollar i luften för tillfället. Eller, det känns så iaf.

Var på bio igår, som sagt. Det var mycket trevligt! Filmen var helt klart sevärd, dock kanske inte nödvändigtsvis på bio. Det var många skrämsel-moment som fick både mig och John att hoppa högt. Så, där satt vi, med hjärtat i halsgropen och flaxade med armarna från och till ;-D Satte ett popcorn i halsen en av gångerna, vilket var mindre kul...
Efteråt gick vi tillbaka till Lyan för att kolla första deltävlingen i ESC, vilket var en stoooor förudmjukelse att bevittna. Herregud, tror folk att dom kan glida igenom med vad skit som helst?! *i loove europe* Yeah? Well you can just kiss my furry arse!

Tidigare, på dagen, var jag med Pippi och hennes kille på McDonalds och sen hem till mig på en kaffe och lite ishockey. Hon skjutsade ner mig till Lyan senare, och vi blev kvar en stund och snackade skit med Joni, Briddy, Timo och John (Jo kom också förbi senare till Melodifestivalen). Det var riktigt mysigt!

Idag var det pizza-bak på Lyan med utbytesstudenterna. Det var roligt att träffa alla i ett gäng igen. Pizzorna blev goda, men jag hann inte riktigt sitta ner och njuta nån längre stund, för sen bar det av till simhallen för träning.

Body Pump var något som jag höll på med minst tre gånger i veckan innan jag flyttade hit. Gymmet låg på samma gata som vårt hus, så per automatik hade man liksom inte så många ursäkter att inte gå. Däremot blev jag sjuk en vecka, och efter det blev det aldrig av att jag kom tillbaka. Riktigt synd egentligen.
Det är en rolig träningsform, med mycket styrka och mindre flaxande. Provade step-up en gång, men med min koordinationsförmåga blev det inte så lyckat. Pumpen ger mig exakt det jag vill ha ut av ett träningspass; ömmande muskler som man inte kännt av på länge, en lätt svettning, power bakom varje rörelse istället för smidighet, och efteråt ska man gärna darra. Då vet man att man har jobbat bra.
Det är inte en träning man ska rikta in sig på om man vill bli smal, utan styrkan är i fokus där. Minns att jag vart riktigt stark efter ett tag av träning, och kunde lyfta saker utan problem, som jag knappt kunnat rubba tidigare. Älskar den känslan!
Ella och jag ska försöka komma iväg och träna nu åtminstone två gånger i veckan, plus ut och gå med våra stavar! Det känns bättre om man är två som kan pusha varandra.
Sen när jag fått pengar igen ska jag unna mig själv en liten gåva. Men det berättar jag mer om lite närmare inköpsdatum!

Annars känns allt bra! Åker till syrran på torsdag (det var inte onsdag... sa fel) för att fira lite förlovning :-)
DET ska bli skoj! Saknar syrran och hennes sambo, och speciellt missarna! Allra speciellast (?) Leo (alltså katten), för han e sååå gosig!

Nu ska jag äta lax! *rädda alla laxar* (*blink blink* Melina ;-D)


           

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0