Livet går vidare...

Just nu känner jag mig kränkt och förnedrad. Någon var inne och stal min laptop i klassrummet idag, medan vi var nere och hade vernissage på biblioteket. De hade flyttat på en annans väska, men ingen saknade något annat. Mobiler och plånböcker var på plats.
De enda som visste att jag hade min dator med mig var mina klasskamrater, och väskan som den ligger i ser inte ut att innehålla någon dator. Den är utformad som en handväska, just för att inte vara iögonfallande.

Vi stängde dörren och enda sättet att komma in då är med passerkort. Någon dum jävel i klassen hade varit uppe och ställt upp dörren efter sig. Antingen har jag klasskamrater som jag inte kan lita på, och som drar till Stockholm mitt på dagen utan att ens meddela lärarna, eller så har någon annan vart inne och tagit första bästa sak.

Visserligen kan man väl tycka att jag var dum som lämnade datorn i rummet och inte hade den med mig eller ställde in den på lärarnas kontor, men jag tänker inte känna mig skyldig i det här! Det  ÄR inte mitt fel att folk inte kan låta andras saker vara i fred. Någon har tagit något som var mitt, med berått mod, och det ÄR inte mitt fel!

Just nu har jag svårt att lita på någon. Jag granskade alla som jag mötte på vägen hem, för att se om de bar på min dator. Fy fan. Man kan bli galen för mindre.


Jag är tömd på tårar och ork.

Kommentarer
Postat av: Tor

Fy fan!! Vet precis hur du känner dej! Har varit så otroligt förbannad över inbrottet i vår bil! För jävligt att folk inte verkar kunna skilja på ditt och mitt! Nåt som man enligt mej lär sej på förskolan!!!

2008-12-11 @ 18:12:40
Postat av: Martina

Usch och fy! Det är förjävligt att man inte kan lita på människor. Absolut inte ditt fel. Det är den personen som valde att ta din dators fel! Jag lider med dig gumman!

2008-12-11 @ 18:30:13
URL: http://jarredsdotter.blogg.se/
Postat av: Stefan Fundin

Surt som fan..!

2008-12-11 @ 19:49:06
Postat av: IdaS

Tack, vänner! Känns skönt att veta att ni tänker på mig =)

2008-12-12 @ 21:20:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0